Transformacja cyfrowa to kompleksowy proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych. Proces ten mo\u017ce zachodzi\u0107 na ka\u017cdym szczeblu organizacji, m.in. w sprzeda\u017cy, obs\u0142udze klienta, finansach czy produkcji. G\u0142\u00f3wnym celem transformacji jest poprawa dzia\u0142ania organizacji w r\u00f3\u017cnych aspektach: elastyczno\u015bci, efektywno\u015bci kosztowej, szybko\u015bci realizacji zam\u00f3wie\u0144 itd.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Jednak wprowadzenie cyfryzacji zmienia \u015brodowisko pracy i do\u015b\u0107 cz\u0119sto wymaga korekty nawyk\u00f3w i procedur tak pracownik\u00f3w, jak i menad\u017cer\u00f3w. Wed\u0142ug respondent\u00f3w og\u00f3lno\u015bwiatowego sonda\u017cu przeprowadzonego w\u015br\u00f3d 4300 menad\u017cer\u00f3w, prezes\u00f3w, dyrektor\u00f3w wykonawczych i analityk\u00f3w w 2018 roku przez firm\u0119 doradcz\u0105 Deloitte, cyfrowe \u015brodowisko biznesowe r\u00f3\u017cni si\u0119 znacznie od tradycyjnego.\u00a0Transformacja nie jest tylko zmian\u0105 technologiczn\u0105, ale r\u00f3wnie\u017c spo\u0142eczn\u0105 i organizacyjn\u0105.<\/a>\u00a0I kr\u00f3tko m\u00f3wi\u0105c \u2013 dlatego jest trudna. Nie ma przypadku w tym, \u017ce mimo ogromnych post\u0119p\u00f3w technologicznych w poprzednich latach transformacja cyfrowa zachodzi\u0142a relatywnie wolno. Widoczny wzrost liczby firm, kt\u00f3re osi\u0105gn\u0119\u0142y post\u0119py w d\u0105\u017ceniu do cyfrowej dojrza\u0142o\u015bci nast\u0105pi\u0142 dopiero po 2014 roku, a realnie rzecz bior\u0105c, wyra\u017ane przyspieszenie tego procesu nast\u0105pi\u0142o dopiero w 2018.<\/p>\n Platforma Przemys\u0142u Przysz\u0142o\u015bci przygotowa\u0142a szereg rad dla manager\u00f3w, jakie zmiany wprowadzi\u0107, aby dostosowa\u0107 si\u0119 do standard\u00f3w przemys\u0142u 4.0:<\/p>\n 1. Zmie\u0144 spos\u00f3b zarz\u0105dzania<\/p>\n 2. Dostosuj tryb komunikacji i podejmowania decyzji<\/p>\n 3. Zaakceptuj prac\u0119 zdaln\u0105<\/p>\n 4. Zmie\u0144 kryteria oceny pracy swoich ludzi<\/p>\n 5. Uwzgl\u0119dnij sieciow\u0105 struktur\u0119 relacji i zaanga\u017cuj pracownik\u00f3w w zmiany<\/p>\n 6. Rozwijaj menad\u017cerskie kompetencje pod k\u0105tem cyfrowych wyzwa\u0144<\/p>\n 7. Nie steruj r\u0119cznie \u2013 wywieraj wp\u0142yw<\/p>\n <\/p>\n