Jednym z czynnik\u00f3w, kt\u00f3re potrafi\u0105 ca\u0142kowicie zmieni\u0107 porz\u0105dek na rynku, s\u0105 nowe technologie. Prze\u0142omowe innowacje z jednej strony stanowi\u0105 doskona\u0142e narz\u0119dzie dla dopiero wchodz\u0105cych na rynek przedsi\u0119biorstw, z drugiej \u2013 s\u0105 zagro\u017ceniem dla istniej\u0105cych firm produkcyjnych, r\u00f3wnie\u017c tych z najwi\u0119kszymi udzia\u0142ami.\u00a0<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Jak pisze Platforma Przemys\u0142u Przysz\u0142o\u015bci \u201eWywr\u00f3cenie stolika\u201d mo\u017ce nast\u0105pi\u0107 gwa\u0142townie (jak w przypadku coraz mniejszych dysk\u00f3w twardych) albo wr\u0119cz przeciwnie \u2013 stopniowo. Pozornie wydaje si\u0119, \u017ce druga sytuacja powinna by\u0107 korzystniejsza z punktu widzenia lider\u00f3w, kt\u00f3rzy maj\u0105 zasoby, aby zainwestowa\u0107 w zdobywanie nowych rynk\u00f3w, czy to poprzez rozwijanie w\u0142asnych plac\u00f3wek\u00a0R&D<\/a>, czy przez akwizycje. W praktyce jednak, nawet maj\u0105c kapita\u0142, bardzo trudno jest jednocze\u015bnie rywalizowa\u0107 w kilku segmentach. W efekcie, osoby decyduj\u0105ce o wydatkach cz\u0119sto wol\u0105 dopracowywa\u0107 obecnie u\u017cywan\u0105 technologi\u0119, ni\u017c budowa\u0107 od podstaw co\u015b nowego.<\/p>\n Firmy potrzebuj\u0105 czasu, aby zastosowa\u0107 \u015bwie\u017c\u0105 technologi\u0119 w swojej dzia\u0142alno\u015bci. Zazwyczaj op\u00f3\u017anienie wzgl\u0119dem startup\u00f3w ju\u017c funkcjonuj\u0105cych na nowoczesnym rynku wynosi 12-18 miesi\u0119cy \u2013 oczywi\u015bcie pod warunkiem, \u017ce dane przedsi\u0119biorstwo w og\u00f3le zdecyduje si\u0119 zainwestowa\u0107 w innowacj\u0119. Cz\u0119sto jest tak, \u017ce pokusa umocnienia pozycji w dojrza\u0142ym sektorze przes\u0142ania zagro\u017cenie, kt\u00f3re pojawi si\u0119 w bli\u017cej nieokre\u015blonej przysz\u0142o\u015bci, a konkurowanie ze startupami nie jest proste. Ma\u0142e firmy s\u0105 zdecydowanie bardziej elastyczne, dzi\u0119ki czemu mog\u0105 w swojej niszy skutecznie rywalizowa\u0107 z du\u017cymi koncernami.<\/p>\n Im bardziej z\u0142o\u017cony system, tym jest on bardziej podatny na atak ze strony firm stosuj\u0105cych konkurencyjne rozwi\u0105zania. Du\u017ca liczba element\u00f3w sprzyja powstawaniu sprzeczno\u015bci w \u0142a\u0144cuchu warto\u015bci produktu, co \u0142atwo zobrazowa\u0107 na przyk\u0142adzie rozwoju pami\u0119ci masowych, gdzie dla klient\u00f3w z r\u00f3\u017cnych segment\u00f3w licz\u0105 si\u0119 takie cechy jak cena, szybko\u015b\u0107 dzia\u0142ania uk\u0142adu, trwa\u0142o\u015b\u0107 danych, maksymalna pojemno\u015b\u0107 i rozmiar urz\u0105dzenia. Na wczesnym etapie opracowywania produktu praktycznie nie da si\u0119 osi\u0105gn\u0105\u0107 maksymalnych wska\u017anik\u00f3w we wszystkich parametrach. Z tego powodu projektanci najpierw skupiaj\u0105 si\u0119 na konkurencyjno\u015bci w jednym, dw\u00f3ch obszarach, a potem staraj\u0105 si\u0119 szlifowa\u0107 kolejne elementy.<\/p>\n