Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wp-content/plugins/wordfence/waf/bootstrap.php) is not within the allowed path(s): (/home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/:/home/klient.dhosting.pl/digitalfes/.tmp/:/demonek/www/public/bledy.demonek.com/:/usr/local/lsws/share/autoindex:/usr/local/php/:/dev/urandom:/opt/alt/php74/usr/share/pear/:/opt/alt/php74/usr/share/php:/opt/alt/php74/) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php on line 4

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/digitalfestival.pl/wordfence-waf.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/digitalfes/2023.digitalfestival.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":970,"date":"2020-09-28T09:17:13","date_gmt":"2020-09-28T07:17:13","guid":{"rendered":"https:\/\/digitalfestival.pl\/?p=970"},"modified":"2021-10-19T20:51:53","modified_gmt":"2021-10-19T18:51:53","slug":"program-lojalnosciowy-jak-zatrzymac-i-uaktywnic-klientow-w-czasie-pandemii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/2023.digitalfestival.pl\/program-lojalnosciowy-jak-zatrzymac-i-uaktywnic-klientow-w-czasie-pandemii\/","title":{"rendered":"Program lojalno\u015bciowy – jak zatrzyma\u0107 i uaktywni\u0107 klient\u00f3w w czasie pandemii"},"content":{"rendered":"

Pandemia COVID-19 mocno wp\u0142yn\u0119\u0142a na bran\u017c\u0119 detaliczn\u0105. Zamkni\u0119te przez kilkana\u015bcie tygodni centra handlowe ograniczy\u0142y znacz\u0105co mo\u017cliwo\u015bci sprzeda\u017cy stacjonarnej. A mimo wzrostu zakup\u00f3w online nie by\u0142y one w stanie zrekompensowa\u0107 braku fizycznego ruchu w galeriach. Jak na t\u0119 sytuacj\u0119 zareagowali konsumenci? Jak zmieni\u0142y si\u0119 ich zwyczaje zakupowe? A przede wszystkim jak detali\u015bci odnale\u017ali si\u0119 w nowej, zmienionej rzeczywisto\u015bci? Czy programy lojalno\u015bciowe pomog\u0142y im utrzyma\u0107 kontakt z obecnymi i dotrze\u0107 do nowych klient\u00f3w?<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Wyzwania i zagro\u017cenia dla detalist\u00f3w w czasach postCOVID<\/strong><\/h3>\n

Wielu klient\u00f3w zmieni\u0142o swoje przyzwyczajenia i korzystaj\u0105 obecnie z innych format\u00f3w czy kana\u0142\u00f3w sprzeda\u017cy. To tzw. ad hoc i nomadic customers. S\u0105 to klienci konkurencji, kt\u00f3rzy pojawiaj\u0105 si\u0119 u nas raz, s\u0105 witani z zadowoleniem i jest im po\u015bwi\u0119cana odpowiednia uwaga. Niestety zdarza si\u0119 przy tym, \u017ce nie jest zwracana wystarczaj\u0105ca uwaga na to, czy rosn\u0105ca liczba jednorazowych zam\u00f3wie\u0144 nie wp\u0142ywa negatywnie na do\u015bwiadczenia zakupowe dotychczasowych, lojalnych klient\u00f3w (np. d\u0142u\u017cszy czas oczekiwania na dostawy czy nieoczekiwane braki w zapasach okre\u015blonych produkt\u00f3w). Mo\u017ce to prowadzi\u0107 bowiem do ich zniech\u0119cenia a nawet odej\u015bcia w d\u0142u\u017cszym okresie czasu.<\/p>\n

Kolejnym wyzwaniem jest zmniejszenie wielko\u015bci koszyka zakupowego, dlatego te\u017c tak kluczowe jest sprowadzenie konsument\u00f3w ponownie do punkt\u00f3w sprzeda\u017cy.<\/p>\n

Aby sprosta\u0107 tym wyzwaniom firmy musz\u0105 skupi\u0107 si\u0119 na:<\/p>\n

    \n
  1. Zatrzymaniu nowych klient\u00f3w, kt\u00f3rzy dokonali jednorazowych zakup\u00f3w w naszym sklepie i rozwini\u0119ciu u nich nowych przyzwyczaje\u0144<\/li>\n
  2. Przyci\u0105gni\u0119ciu z powrotem sta\u0142ych klient\u00f3w, kt\u00f3rzy w czasie izolacji eksperymentowali z zakupami u konkurencji<\/li>\n
  3. Utrzymaniu wysokiego poziomu satysfakcji lojalnych klient\u00f3w, kt\u00f3rzy od dawna wspieraj\u0105 mark\u0119 tworz\u0105c solidny fundament przysz\u0142ego rozwoju i zach\u0119canie ich do cz\u0119stszego odwiedzania sklep\u00f3w stacjonarnych<\/li>\n<\/ol>\n

    Dlaczego programy lojalno\u015bciowe si\u0119 op\u0142acaj\u0105?<\/h3>\n

    Wprowadzenie programu lojalno\u015bciowego lub rozwi\u0105zania opartego na lojalno\u015bci ma wymierny wp\u0142yw na wy\u017csz\u0105 efektywno\u015b\u0107 ponoszonych wydatk\u00f3w, pozwala zwi\u0119kszy\u0107 zasi\u0119g, poszerza \u015bwiadomo\u015b\u0107 marki i umo\u017cliwia pozyskiwanie nowych klient\u00f3w.<\/p>\n

    Dobrze zaprojektowany i w\u0142a\u015bciwie wdro\u017cony program mo\u017ce pom\u00f3c nie tylko pokona\u0107 trudno\u015bci zwi\u0105zane z obecn\u0105 rzeczywisto\u015bci\u0105 zakupow\u0105, ale tak\u017ce wp\u0142ywa\u0107 na zachowania klient\u00f3w i u\u0142atwi\u0107 wyr\u00f3\u017cnienie si\u0119 w otoczeniu konkurencyjnym. Dlaczego? Oto kilka powod\u00f3w:<\/p>\n

    Oferowanie zach\u0119t lojalno\u015bciowych jest bardziej op\u0142acalne ni\u017c standardowe rabaty:<\/strong><\/p>\n