Dzia\u0142aj\u0105ca w ramach IAB Polska Grupa Robocza Brand\u00a0Safety\u00a0stworzy\u0142a publikacj\u0119 \u201eDobre Praktyki w obszarze Brand\u00a0Safety\u201d, b\u0119d\u0105c\u0105 zbiorem aktualnej wiedzy i rekomendacji z tego obszaru dla r\u00f3\u017cnych podmiot\u00f3w bran\u017cy reklamowej.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Autorzy omawiaj\u0105 w niej zagadnienia i wyzwania zwi\u0105zane z dbaniem o reputacj\u0119 marki, dzia\u0142ania podejmowane przez wydawc\u00f3w, agencje reklamowe czy domy\u00a0mediowe, a tak\u017ce rol\u0119 samych reklamodawc\u00f3w w tym procesie. Wydawnictwo jest cz\u0119\u015bci\u0105 programu poprawy jako\u015bci reklamy cyfrowej IAB Polska, kt\u00f3ry swoj\u0105 premier\u0119 b\u0119dzie mia\u0142 na najbli\u017cszej konferencji\u00a0FORUM IAB<\/a><\/u>.<\/p>\n Rozw\u00f3j\u00a0internetu\u00a0i rosn\u0105ce w dynamicznym tempie bud\u017cety reklamowe w tym kanale sprawiaj\u0105, \u017ce poprawa Brand\u00a0Safety\u00a0sta\u0142a si\u0119 jednym z najwa\u017cniejszych element\u00f3w planowania i egzekucji kampanii reklamowych. \u015awiadome i odpowiedzialne marki rozumiej\u0105 znaczenie kontekstu reklam. Znanych jest wiele przyk\u0142ad\u00f3w naruszenia wizerunku firmy poprzez wy\u015bwietlenie jej reklam w\u015br\u00f3d nieodpowiednich tre\u015bci (np. odwo\u0142uj\u0105cych si\u0119 do radykalnych pogl\u0105d\u00f3w politycznych, wiadomo\u015bci o katastrofach lub nieprawdziwych informacji).<\/p>\n W zale\u017cno\u015bci od grupy docelowej, a tak\u017ce oczekiwa\u0144 i za\u0142o\u017ce\u0144 samej marki, konieczne jest posiadanie indywidualnej, odpowiednio dopasowanej polityki bezpiecze\u0144stwa. Jednak podstawowy zakres dzia\u0142a\u0144 niezb\u0119dnych do zapewnienia ochrony wizerunku marek b\u0119dzie dosy\u0107 uniwersalny, nawet na poziomie mi\u0119dzynarodowym.<\/p>\n Natomiast by poprawia\u0107 og\u00f3ln\u0105 jako\u015b\u0107 emisji reklamy online, utrzyma\u0107 jej dobr\u0105 reputacj\u0119, zabezpiecza\u0107 bud\u017cety przeznaczane na ten kana\u0142, niezb\u0119dna jest sta\u0142a wsp\u00f3\u0142praca i proaktywna postawa wszystkich stron procesu zakupowego.<\/p>\n Prezentowany zbi\u00f3r ma na celu przedstawienie wspomnianych uniwersalnych dzia\u0142a\u0144 dla poszczeg\u00f3lnych typ\u00f3w podmiot\u00f3w, zebranie i obja\u015bnienie dobrych praktyk, kt\u00f3re powinny wciela\u0107 w \u017cycie poszczeg\u00f3lne strony, a tak\u017ce zwr\u00f3cenie uwagi na wyzwania w obszarze Brand\u00a0Safety, z kt\u00f3rymi nadal mierzymy si\u0119 jako bran\u017ca.<\/p>\n Bezpiecze\u0144stwo marki w\u00a0internecie\u00a0jest\u00a0tematem\u00a0kt\u00f3rego znaczenie zdecydowanie ro\u015bnie w ostatnich latach. Szybka dynamika zmian w ekosystemie reklamy cyfrowej powoduje, \u017ce osoby odpowiedzialne za emisj\u0119 kampanii promocyjnych musz\u0105 bra\u0107 pod uwag\u0119 coraz wi\u0119cej aspekt\u00f3w i zmiennych, aby zapewni\u0107, \u017ce komunikacja prowadzona przez marki odbywa si\u0119 w \u015brodowisku, kt\u00f3re jest do tego odpowiednie i nie wprowadza ryzyka wizerunkowego. Aby nad\u0105\u017cy\u0107 za tymi zmianami i dobrze zrozumie\u0107 ich t\u0142o, potrzebne jest jednak zrozumienie perspektywy wszystkich stron ekosystemu, nie tylko strony\u00a0zakupowej\u00a0czyli reklamodawc\u00f3w. Stworzony w ramach IAB Polska Zbi\u00f3r Dobrych Praktyk jest pierwszym tak obszernym i komplementarnym materia\u0142em na polskim rynku, po\u015bwi\u0119conym tematyce ochrony wizerunku marek w\u00a0internecie\u00a0z punktu widzenia wszystkich kluczowych podmiot\u00f3w. Mamy nadziej\u0119, \u017ce u\u0142atwi on \u017cycie wielu osobom dzia\u0142aj\u0105cym w obszarze reklamy internetowej lub dopiero zaczynaj\u0105cych swoj\u0105 przygod\u0119 z nim.\u00a0<\/em>– Szymon Pruszy\u0144ski,\u00a0Head\u00a0of\u00a0Growth\u00a0w\u00a0Yieldbird, Szef Grupy Roboczej Brand\u00a0Safety<\/p>\n Dokument zosta\u0142 opracowany przez Grup\u0119 Robocz\u0105 Brand\u00a0Safety\u00a0IAB Polska. Zgromadzeni w niej specjali\u015bci koncentruj\u0105 si\u0119 na zagadnieniach zwi\u0105zanych z narz\u0119dziami i procesami marketingu online, kt\u00f3re maj\u0105 za zadanie zapobiega\u0107 wy\u015bwietlaniu reklamy w niechcianym lub szkodliwym dla marki kontek\u015bcie. Kluczowe w dzia\u0142aniach Grupy jest zapewnienie, poprzez edukacj\u0119, wzrostu \u015bwiadomo\u015bci strony popytowej i poda\u017cowej rynku online w temacie bezpiecze\u0144stwa marek, otoczenia i jako\u015bci powierzchni reklamowej.<\/p>\n