\u201ePolski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes\u201d. Kluczowe wnioski z raportu przygotowanego przez Rebels Valley oraz Fundacj\u0119 Digital Poland.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Wyniki raportu wskazuj\u0105, \u017ce pomimo i\u017c znacz\u0105ca cz\u0119\u015b\u0107 du\u017cych przedsi\u0119biorstw chwali si\u0119 ci\u0105g\u0142ym monitoringiem rynku technologicznego a osiem na dziesi\u0119\u0107 korporacji chce wsp\u00f3\u0142pracowa\u0107 ze startupami, to d\u0142ugofalowych efekt\u00f3w biznesowych ci\u0105gle nie wida\u0107.<\/p>\n Rosn\u0105ca ilo\u015b\u0107 spotka\u0144 startup\u00f3w z korporacjami nie przek\u0142ada si\u0119 na budow\u0119 warto\u015bci biznesowej \u2013 wynika z przygotowanego wsp\u00f3lnie przez Rebels Valley i Fundacj\u0119 Digital Poland raportu oceniaj\u0105cego stosunek kilkudziesi\u0119ciu korporacji do zawierania wsp\u00f3\u0142pracy z m\u0142odymi sp\u00f3\u0142kami technologicznymi. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 startup\u00f3w nie ma szans na nawi\u0105zanie d\u0142ugofalowej wsp\u00f3\u0142pracy z partnerami korporacyjnymi \u2013 zazwyczaj wygasa ona w ci\u0105gu 12 miesi\u0119cy.<\/p>\n – Niestety, s\u0142owo startup nie kojarzy si\u0119 w Polsce z tym, z czym powinno, czyli budowaniem dodatkowej warto\u015bci, czyli de facto budowaniem pieni\u0119dzy \u2013 m\u00f3wi Tomasz Kowalczyk, partner w Rebels Valley odpowiedzialny za innowacje i wzrost warto\u015bci biznesowej. \u2013 W rezultacie klienci korporacyjni nie patrz\u0105 na startupy jako rzetelnych, d\u0142ugookresowych partner\u00f3w. Projekty startupowe niestety cz\u0119sto dostaj\u0105 \u0142atk\u0119 \u201ePR-ow\u0105\u201d, maj\u0105 przede wszystkim dobrze prezentowa\u0107 si\u0119 komunikacyjnie.<\/p>\n Chocia\u017c znacz\u0105co wi\u0119cej ni\u017c po\u0142owa badanych firm utworzy\u0142a wewn\u0119trzne jednostki dedykowane poszukiwaniu startup\u00f3w to najpopularniejszym modelem identyfikowania m\u0142odych sp\u00f3\u0142ek s\u0105 konferencje technologiczne czy konkursy startupowe. Co alarmuj\u0105ce, tylko 10% odpowiedzi wskazywa\u0142o na aktywno\u015b\u0107 sprzeda\u017cow\u0105 ze strony startup\u00f3w. Bierno\u015b\u0107 tej grupy potwierdzona zosta\u0142a dodatkowo opini\u0105 nt. poziomu dojrza\u0142o\u015bci polskiego rynku startupowego \u2013 \u017caden z ankietowanych nie uzna\u0142 naszego rynku za dojrza\u0142y a\u00a0 zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 okre\u015bli\u0142a go jako przeci\u0119tny.<\/p>\n – Przeprowadzone badanie pokazuje, jak wiele jest jeszcze do poprawienia we wsp\u00f3\u0142pracy pomi\u0119dzy m\u0142odymi firmami, a korporacjami. Wida\u0107 ewidentnie brak zrozumienia obu stron. M\u0142ode firmy powinny lepiej prezentowa\u0107 korzy\u015bci i konkretn\u0105 warto\u015bci i by\u0107 \u015bwiadomym skomplikowanych proces\u00f3w zakupowych korporacji oraz tempa prac. Z kolei korporacje, musz\u0105 by\u0107 bardziej otwarte na konieczno\u015b\u0107 szybkich i wi\u0105\u017c\u0105cych ustale\u0144 i zapewnienie konkretnego wdro\u017cenia. Niestety wiele m\u0142odych firm potrzebuje ci\u0105g\u0142ego finansowania w pocz\u0105tkowej fazie rozwoju i nawet op\u00f3\u017anienie wdro\u017cenia o jeden kwarta\u0142 mo\u017ce spowodowa\u0107, \u017ce startup mo\u017ce mie\u0107 problemy z tego powodu. Brakuje przy tym na polskim rynku warto\u015bciowych przewodnik\u00f3w dla obu stron \u2013 jak si\u0119 zrozumie\u0107 i jak budowa\u0107 trwa\u0142e relacje biznesowe. I tu dochodzimy do sedna \u2013 kluczem jest wsp\u00f3\u0142praca i wzajemne zrozumienie. Na tym polu mamy bardzo wiele do nadrobienia.<\/p>\n \u2013 m\u00f3wi Piotr Mieczkowski, dyrektor zarz\u0105dzaj\u0105cy z fundacji Digital Poland<\/p>\n Co ciekawe, w\u015br\u00f3d najwi\u0119kszych barier, kt\u00f3re wp\u0142ywaj\u0105 na brak sukces\u00f3w na linii korporacja-startup niechlubne pierwsze miejsce zaj\u0119\u0142y ex aequo \u2013 brak do\u015bwiadczenia sprzeda\u017cowego po stronie m\u0142odych sp\u00f3\u0142ek oraz niska elastyczno\u015b\u0107 i sztywne realia korporacyjne, utrudniaj\u0105ce nawi\u0105zanie wsp\u00f3\u0142pracy z podmiotami zewn\u0119trznymi.<\/p>\n Raport jest do pobrania ze strony fundacji (link<\/a>) oraz Rebels Valley (link<\/a>).<\/p>\n Wi\u0119cej o raporcie mo\u017cna si\u0119 dowiedzie\u0107 podczas Nocy Innowacji, ju\u017c o godzinie 18.00 w dniu 10.10.2020. Zapraszamy na webinar –\u00a0link<\/a>.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"\u201ePolski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes\u201d. Kluczowe wnioski z raportu przygotowanego przez Rebels Valley oraz Fundacj\u0119 Digital Poland. […]","protected":false},"author":1,"featured_media":7813,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[95,100],"tags":[84],"rodzaj_tresci":[10,14],"class_list":["post-909","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-gospodarka","category-startup","tag-moje-firma-i-praca"],"yoast_head":"\n