Warto\u015b\u0107 bran\u017cy gier na \u015bwiecie wynios\u0142a w ubieg\u0142ym roku ponad <\/strong>172 mld dolar\u00f3w<\/strong><\/a>, a w roku 2027 przekroczy 314 mld dolar\u00f3w. Dla por\u00f3wnania, wed\u0142ug raportu \u201eThe Game Industry in Poland 2021\u201d, wzrost przychod\u00f3w w tym sektorze w Polsce, rok do roku utrzymuje si\u0119 na poziomie blisko 30 proc. I co wi\u0119cej, w roku 2020 rodzimi tw\u00f3rcy gier wygenerowali przych\u00f3d o warto\u015bci blisko 1 mld euro. W zwi\u0105zku z tak dynamicznym rozwojem bran\u017cy gamingu, r\u00f3wnie\u017c w kraju, poszukiwani s\u0105 specjali\u015bci odpowiedzialni za ich tworzenie, w tym przede wszystkim programi\u015bci. Ci, ze znajomo\u015bci\u0105 najpopularniejszych j\u0119zyk\u00f3w programowania w gamedevie, czyli tworzeniu gier, w tym m.in. Swifta i Javy, mogli w styczniu 2022 liczy\u0107 na zarobki nawet oko\u0142o 21 tys. z\u0142 netto.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Najpopularniejsze technologie wykorzystywane do tworzenia gier<\/strong><\/p>\n W ci\u0105gu ostatnich kilku lat odnotowano dynamiczny rozw\u00f3j i wzrost warto\u015bci bran\u017cy gier na \u015bwiecie. Zatrudnienie w niej znajduj\u0105 specjali\u015bci wielu dziedzin, zajmuj\u0105cych m.in. projektowaniem, in\u017cynieri\u0105 d\u017awi\u0119ku, scenariuszami, ale przede wszystkim tak\u017ce programowaniem. Juris Krikis \u2013 ekspert z szwedzkiej firmy Evolution \u2013 wymienia technologie najcz\u0119\u015bciej wykorzystywane do ich programowania i podpowiada, od kt\u00f3rych warto zacz\u0105\u0107 swoj\u0105 przygod\u0119 w tej bran\u017cy.<\/p>\n \u2013 Jednym z najpopularniejszych j\u0119zyk\u00f3w programowania wykorzystywanych do programowania gier na r\u00f3\u017cne platformy jest C++. Jednak ze wzgl\u0119du na swoj\u0105 specyfik\u0119, <\/em>du\u017co \u0142atwiej przyswaja si\u0119 go, znaj\u0105c ju\u017c inn\u0105 technologi\u0119. St\u0105d, dla pocz\u0105tkuj\u0105cych, pragn\u0105cych wkroczy\u0107 do bran\u017cy najlepszym rozwi\u0105zaniem b\u0119dzie m.in. C#, JavaScript oraz Java \u2013 wszechstronna, popularna, umo\u017cliwiaj\u0105ca \u0142atwe pisanie, debugowanie i kompilacj\u0119 kodu. W przypadku gier wy\u0142\u0105cznie na urz\u0105dzenia mobilne, popularny jest przede wszystkim Swift i Android. Ci, kt\u00f3rzy mog\u0105 pochwali\u0107 si\u0119 znajomo\u015bci\u0105 kt\u00f3rej\u015b z powy\u017cszych technologii, mog\u0105 \u015bmia\u0142o pr\u00f3bowa\u0107 swoich si\u0142 w tworzeniu gier przy pomocy silnik\u00f3w takich jak np. Unity czy wykorzystywany przez nas Unreal \u2013 <\/em>m\u00f3wi Juris Krikis,<\/strong> Mened\u017cer Dzia\u0142u Scala i JavaScript w Evolution. <\/strong>\u2013 W Evolution stawiamy na JavaScript\/Typescript i Scal\u0119, dzia\u0142aj\u0105c\u0105 na maszynie wirtualnej Javy i w pe\u0142ni z ni\u0105 kompatybiln\u0105. Jej ogromn\u0105 zalet\u0105 jest zwi\u0119z\u0142o\u015b\u0107, co przek\u0142ada si\u0119 finalnie zar\u00f3wno na \u0142atwiejsze pisanie kodu, jego lepsz\u0105 czytelno\u015b\u0107, jak i \u0142atwe utrzymanie.\u00a0 <\/em><\/p>\n J\u0119zyki programowania wykorzystywane w gamingu a zarobki <\/strong><\/p>\n A kt\u00f3re z tych technologii s\u0105 najlepiej op\u0142acane? Jak wynika z danych za stycze\u0144 2022 p\u0142yn\u0105cych z portalu No Fluff Jobs, na miejscu pierwszym uplasowa\u0142a si\u0119 Java. Mediana g\u00f3rnych i dolnych wide\u0142ek wynagrodze\u0144 netto + VAT dla znaj\u0105cych t\u0119 technologi\u0119, w przypadku umowy B2B wynios\u0142a 16-21,8 tys. z\u0142, a umowy o prac\u0119 w kwotach brutto \u2013 12-17,5 tys. z\u0142. Na miejscu drugim uplasowa\u0142 si\u0119 Swift z zarobkami w granicach 15-21 tys. z\u0142 na B2B oraz 13-17 tys. z\u0142 na umow\u0119 o prac\u0119, na trzecim za\u015b C# \u2013 14,7-20,2 tys. z\u0142 na B2B i 12,5-19,3 tys. z\u0142 na umow\u0119 o prac\u0119. Specjali\u015bci od Androida mogli liczy\u0107 na wynagrodzenia w granicach 14,3-20 tys. z\u0142 na B2B oraz 12,2-17 tys. z\u0142 na umow\u0119 o prac\u0119, a ci od C++ na niewiele ni\u017csze \u2013 mi\u0119dzy 14 a 20 tys. na B2B i 12-17 tys. z\u0142 na umow\u0119 o prac\u0119. Z kolei w przypadku JavaScriptu, kszta\u0142towa\u0142y si\u0119 one w granicach 13-18,9 tys. z\u0142 na B2B i 12-17 tys. na umow\u0119 o prac\u0119.<\/p>\n \u2013 Bran\u017ca gamingu, tak\u017ce online, nieustannie ro\u015bnie, ewoluuje, \u0142\u0105czy si\u0119 z innymi technologiami, jak np. VR, zapewniaj\u0105c nowy wymiar rozrywki. Bycie jej cz\u0119\u015bci\u0105 jest naprawd\u0119 fascynuj\u0105ce i daje ogromn\u0105 satysfakcj\u0119 \u2013 <\/em>m\u00f3wi Juris Kirkis,<\/strong> Mened\u017cer Dzia\u0142u Scala i JavaScript w Evolution. <\/strong>\u2013 Sama sfera online w ostatnim czasie sta\u0142a si\u0119 ludziom bli\u017csza ni\u017c kiedykolwiek dot\u0105d – na ca\u0142ym \u015bwiecie mamy ju\u017c ponad 5 miliard\u00f3w internaut\u00f3w. W zwi\u0105zku z tym przenios\u0142a si\u0119 do niej r\u00f3wnie\u017c bran\u017ca rozrywki, warta ju\u017c 183 miliardy dolar\u00f3w, a szacuje si\u0119, \u017ce w 2027 osi\u0105gnie warto\u015b\u0107 nawet 652,5 miliarda dolar\u00f3w. To pokazuje, jak ogromna jest jej skala i jak ro\u015bnie jej znaczenie. <\/em><\/p>\n Szansa na wej\u015bcie do bran\u017cy <\/strong><\/p>\n Evolution \u2013<\/em> szwedzki globalny dostawca oprogramowania do gier online \u2013<\/em> otwiera w Polsce swoje centrum in\u017cynieryjne, kt\u00f3re jest ju\u017c 10 tak\u0105 plac\u00f3wk\u0105 firmy na \u015bwiecie. Docelowo zatrudnienie znale\u017a\u0107 ma w nim 200 os\u00f3b, w tym m.in. programi\u015bci ze znajomo\u015bci\u0105 Scali, i dla kt\u00f3rych firma w dniach 7-12 marca organizuje Hiring Week<\/a>, podczas kt\u00f3rego specjali\u015bci maj\u0105 szans\u0119 na otrzymanie oferty zatrudnienia w firmie w ci\u0105gu 24 godzin i otrzymania dodatkowego bonusu przy podpisaniu umowy w wysoko\u015bci 18 tys. z\u0142otych. Wydarzenie odb\u0119dzie si\u0119 online, a zapisy dost\u0119pne s\u0105 na dedykowanej mu stronie.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Warto\u015b\u0107 bran\u017cy gier na \u015bwiecie wynios\u0142a w ubieg\u0142ym roku ponad 172 mld dolar\u00f3w, a w roku 2027 przekroczy 314 mld […]","protected":false},"author":2,"featured_media":8264,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[97],"tags":[84],"rodzaj_tresci":[10],"class_list":["post-8263","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-it-i-telekomunikacja","tag-moje-firma-i-praca"],"yoast_head":"\n