<\/p>\n
Jaros\u0142aw Ku\u017aniar, Voice House:\u00a0Jak patrzymy dzi\u015b na Visa, to jest ona bardziej firm\u0105 technologiczn\u0105\u00a0czy finansow\u0105?\u00a0<\/span><\/b>\u00a0<\/span><\/p>\n Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce:<\/span><\/b>\u00a0Zdecydowanie technologiczn\u0105, ale tylko dlatego, \u017ce dzisiaj bez technologii nie mogliby\u015bmy nic wi\u0119cej zrobi\u0107.\u00a0Jeste\u015bmy\u00a0wi\u0119c\u00a0typowo technologiczn\u0105 firm\u0105 i b\u0119dziemy\u00a0si\u0119\u00a0ni\u0105\u00a0stawa\u0107\u00a0coraz bardziej. Wszystko co robimy,\u00a0jest oparte o technologi\u0119, kt\u00f3ra stoi\u00a0lokalnie i globalnie.\u00a0<\/span>\u00a0<\/span><\/p>\n Nastawienie klient\u00f3w do marek takich jak Visa mocno si\u0119 zmienia. Dzi\u015b przychodz\u0105 do Was m\u0142odzi i nowi klienci, a ich zaufanie inaczej si\u0119 rozk\u0142ada. Kiedy\u015b wi\u0119kszo\u015b\u0107 korzysta\u0142a z tradycyjnych\u00a0rozwi\u0105za\u0144\u00a0\u2013 banku i kraty. Dzi\u015b\u00a0poczucie ryzyka jest inne, a pr\u00f3ba eksperymentowania klient\u00f3w\u00a0ko\u0144cowych\u00a0z\u00a0finansowymi\u00a0narz\u0119dziami wi\u0119ksza.\u00a0<\/span><\/b>\u00a0<\/span><\/p>\n Dostrzegli\u015bmy to.\u00a0<\/span>Jeste\u015bmy w fasie transformacji naszej marki, kt\u00f3ry zapocz\u0105tkowali\u015bmy w tym roku, a Polska by\u0142a jednym z pierwszych rynk\u00f3w w Europie, kt\u00f3ra do niej\u00a0do\u0142\u0105czy\u0142a.\u00a0<\/span><\/b>Tak naprawd\u0119 u podstaw zmiany by\u0142o to, o co zapyta\u0142e\u015b.\u00a0Visa jest na rynku 60 lat, ale \u017ceby adresowa\u0107 potrzeby nowych klient\u00f3w i\u00a0graczy, musimy pokaza\u0107, \u017ce jeste\u015bmy czym\u015b\u00a0wi\u0119cej\u00a0ni\u017c tradycyjna karta.\u00a0<\/span>Nie u\u017cywam karty od ponad trzech lat, bo wszystko mam w telefonie lub zegarku.<\/span><\/b>\u00a0Jak korzystam z platform e-commerce,\u00a0to wybieram cyfrowy portfel oraz nasze nowe rozwi\u0105zanie Visa Mobile. Pokazuje to, jak bardzo zmienia si\u0119 \u015bwiat p\u0142atno\u015bci.\u00a0Visa chce pomaga\u0107 klientom i partnerom biznesowym tak, aby mogli odnale\u017a\u0107\u00a0si\u0119\u00a0w coraz szybciej p\u0119dz\u0105cym\u00a0cyfrowym \u015bwiecie. Odrobili\u015bmy prac\u0119 domow\u0105 i mamy wszystkie\u00a0kompetencje, kt\u00f3re s\u0105 do tego potrzebne.\u00a0<\/span>\u00a0<\/span><\/p>\n Czy to oznacza, \u017ce macie wiedz\u0119\u00a0i kompetencj\u0119,\u00a0kt\u00f3re pozwol\u0105\u00a0zasypa\u0107 ograniczenia w dost\u0119pie do tych cyfrowych narz\u0119dzi? Technologia teoretycznie demokratyzuje rzeczywisto\u015b\u0107 i znosi bariery, ale nie tak szybko jakby\u015bmy chcieli…<\/span><\/b>\u00a0<\/span><\/p>\n S\u0105 dwa wymiary \u2013 pierwszy lokalny, dlatego \u017ce\u00a0obserwujemy\u00a0r\u00f3\u017cn\u0105\u00a0dynamik\u0119\u00a0na\u00a0rynkach.\u00a0Je\u015bli m\u00f3wimy o deficytach, to\u00a0\u0142atwo\u00a0dostrzec, \u017ce osoby starsz\u0105\u00a0mog\u0105\u00a0by\u0107 niewystarczaj\u0105co wyedukowane, aby korzysta\u0107 z technologii, kt\u00f3r\u0105 my si\u0119\u00a0fascynujemy.\u00a0<\/span>Dlatego w wymiarze lokalnym mamy\u00a0Studio\u00a0Innowacji\u00a0Visa, w kt\u00f3rym dwa\u00a0miesi\u0105ce temu powsta\u0142\u00a0Position\u00a0Paper.<\/span><\/b>\u00a0Opisali\u015bmy w nim trend, kt\u00f3ry m\u00f3wi o tym, \u017ce mamy starzej\u0105ce si\u0119 spo\u0142ecze\u0144stwo.\u00a0Zauwa\u017cyli\u015bmy te\u017c, \u017ce instytucje,\u00a0kt\u00f3re\u00a0z nami wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105,\u00a0adresuj\u0105 potrzeby tych os\u00f3b, ale\u00a0ci\u0105gle w niewystarczaj\u0105cy spos\u00f3b. Przyk\u0142adowo\u00a0wypuszczenie\u00a0aplikacji mobilnej mo\u017ce spowodowa\u0107, \u017ce ta osoba nigdy z niej nie skorzysta. Je\u017celi nie b\u0119dzie mog\u0142a jej mie\u0107, trzeba\u00a0si\u0119 zastanowi\u0107,\u00a0dlaczego. Mo\u017ce uda si\u0119 j\u0105 skonstruowa\u0107 w inny spos\u00f3b\u00a0\u2013 z\u00a0ograniczon\u0105\u00a0ilo\u015bci\u0105 funkcjonalno\u015bci, tak aby osoba z ma\u0142\u0105 wiedz\u0105\u00a0technologiczn\u0105\u00a0mog\u0142a z niej korzysta\u0107.\u00a0<\/span>\u00a0<\/span><\/p>\n Zapraszamy do wys\u0142uchania i obejrzenia\u00a0podcastu\u00a0<\/span>Digital\u00a0Festival\u00a0<\/span><\/b>na platformie Voice House. Go\u015bciem kolejnego odcinka\u00a0jest Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. Firma Visa nale\u017cy do grona strategicznych\u00a0partner\u00f3w\u00a0Digital\u00a0Festival\u00a0i aktywnie wspiera finansow\u0105 edukacj\u0119 oraz rozw\u00f3j cyfrowych kompetencji Polak\u00f3w.\u00a0<\/span>\u00a0<\/span><\/p>\nPodcast Digital\u00a0Festival\u00a0na Voice House<\/span><\/b>\u00a0<\/span><\/h3>\n
\n