W czasie pandemii COVID-19 po\u0142owa Polak\u00f3w zaobserwowa\u0142a wzrost zapotrzebowania na us\u0142ugi telekomunikacyjne \u2015 to kluczowy wniosek z najnowszego raportu Urz\u0119du Komunikacji Elektronicznej. Ostatnie miesi\u0105ce pokaza\u0142y, jak wa\u017cne jest odpowiednie przygotowanie infrastruktury sieciowej, kt\u00f3ra obs\u0142u\u017cy rosn\u0105ce zapotrzebowanie klient\u00f3w.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Wyzwania zwi\u0105zane z pandemi\u0105, budow\u0105 nowoczesnego systemu\u00a0opieki zdrowotnej\u00a0czy inteligentnych miast\u00a0wymagaj\u0105\u00a0szybkiego wdro\u017cenia sieci telekomunikacyjnych o du\u017cej przepustowo\u015bci. Raport\u00a0\u201eBadanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku us\u0142ug telekomunikacyjnych oraz preferencji konsument\u00f3w\u201d\u00a0obrazuje\u00a0nastawienie\u00a0Polak\u00f3w do rozwoju tego sektora.<\/p>\n Sytuacja pandemiczna zmieni\u0142a wiele aspekt\u00f3w\u00a0naszego\u00a0\u017cycia \u2013 r\u00f3wnie\u017c to,\u00a0w jaki spos\u00f3b korzystamy\u00a0z\u00a0internetu.\u00a0Z raportu wynika, \u017ce w 2020 roku ponad po\u0142owa ankietowanych zaobserwowa\u0142a wzrost zapotrzebowania na us\u0142ugi telekomunikacyjne.\u00a0Prawie 30 proc.\u00a0z\u00a0nich zacz\u0119\u0142o\u00a0te\u017c\u00a0intensywniej korzysta\u0107 z portali spo\u0142eczno\u015bciowych oraz wiadomo\u015bci SMS. Wzros\u0142a r\u00f3wnie\u017c popularno\u015b\u0107\u00a0zakup\u00f3w online.\u00a0Pozytywnie nale\u017cy odczyta\u0107 to, \u017ce prawie wszyscy Polacy korzystaj\u0105 z telefonii kom\u00f3rkowej, a 92 proc. os\u00f3b posiadaj\u0105cych telefon kom\u00f3rkowy\u00a0u\u017cywa\u00a0za jego po\u015brednictwem\u00a0internet.\u00a0Najpopularniejszymi us\u0142ugami w\u015br\u00f3d badanych s\u0105\u00a0po\u0142\u0105czenia g\u0142osowe oraz komunikatory\u00a0sieciowe.<\/p>\n Okazuje si\u0119, \u017ce\u00a0co czwarty ankietowany wykonywa\u0142 w zesz\u0142ym roku prac\u0119 zdaln\u0105. Podobnie jak w raporcie fundacji Digital Poland\u00a0\u201eTechnologia w s\u0142u\u017cbie spo\u0142ecze\u0144stwu. Czy Polacy zostan\u0105 spo\u0142ecze\u0144stwem 5.0?\u2019\u2019<\/a><\/u>,\u00a0pozytywnie ocenili\u00a0tak\u017ce\u00a0mo\u017cliwo\u015b\u0107 wykonywania pracy z domu oraz jako\u015b\u0107 us\u0142ug telekomunikacyjnych.\u00a0Niestety entuzjazm ten nie przek\u0142ada si\u0119 na\u00a0opini\u0119 na temat\u00a0zdalnej edukacji.\u00a0Korzysta\u0142o z niej 23 proc. ankietowanych, a co pi\u0105ty negatywnie ocenia jako\u015b\u0107\u00a0po\u0142\u0105czenia\u00a0w czasie e-learningu.\u00a0G\u0142\u00f3wne powody, to problemy techniczne zwi\u0105zane z\u00a0u\u017cytkowaniem\u00a0aplikacji oraz przerwy w dost\u0119pnie do\u00a0internetu.<\/p>\nBoom na us\u0142ugi sieciowe<\/strong><\/h3>\n
Jak jest na e-lekcjach?\u00a0<\/strong><\/h3>\n
Polacy o sieci 5G<\/strong><\/h3>\n