Oszu\u015bci <\/span>stosuj\u0105 r\u00f3\u017cne techniki <\/span>i <\/span>potrafi\u0105 skutecznie wy\u0142udzi\u0107 od nas informacje<\/span> oraz niestety <\/span>spore pieni\u0105dze.<\/span> Je\u015bli dzwoni do nas osoba, kt\u00f3ra podaje si\u0119 za przedstawiciela banku i <\/span>wypytuje<\/span> o<\/span> poufne informacje lub nak\u0142ania do zainstalowania jakiej\u015b aplikacji<\/span>, powinni\u015bmy od razu przerwa\u0107 po\u0142\u0105czenie. \u201cBajki dla doros\u0142ych\u201d to kampania <\/span>Santander Bank Polska, kt\u00f3ra <\/span>zwraca uwag\u0119 <\/span>na bezpiecze<\/span><\/span>\u0144<\/span><\/span>stwo naszych pieni\u0119dzy.<\/span><\/span><\/strong><\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Numer telefonu jest jedn\u0105 z tych danych, kt\u00f3r\u0105 podajemy praktycznie za ka\u017cdym razem, gdy kupujemy online lub zak\u0142adamy nowe konto i weryfikujemy has\u0142o za pomoc\u0105 kodu SMS. Nasz numer to informacja, kt\u00f3r\u0105 w prosty spos\u00f3b mog\u0105 pozyska\u0107 cyberprzest\u0119pcy, by potem zadzwoni\u0107 z pr\u00f3b\u0105 oszustwa. Wykorzystanie po\u0142\u0105cze\u0144 telefonicznych do cel\u00f3w przest\u0119pczych to w\u0142a\u015bnie vishing (voice phishing).<\/span><\/p>\n Nie ka\u017cda rozmowa z nieznanego numeru to scam. Ale jest kilka element\u00f3w w rozmowie, kt\u00f3re powinny nas zaalarmowa\u0107, kiedy ju\u017c odbierzemy po\u0142\u0105czenie. Musimy wiedzie\u0107 o tym, \u017ce<\/span> \u017caden bank, z kt\u00f3rego us\u0142ug korzystamy, nie powinien pyta\u0107 nas o login, has\u0142o, PIN.<\/strong> Je\u015bli kto\u015b dzwoni do nas i pyta o tego typu dane i nigdy ich nie podawa\u0107. Tym bardziej w przypadku <\/span>ponaglania, zwrot\u00f3w w stylu: \u201eto dla naszego bezpiecze\u0144stwa\u201d i tworzenia stresuj\u0105cej atmosfery, bez czasu na spokojne zastanowienie.<\/strong><\/p>\n Santander Bank Polska stworzy\u0142 kampani\u0119 \u201eBajki dla doros\u0142ych\u201d, kt\u00f3ra promuje wiedz<\/span>\u0119<\/span> o cyberbezpiecze<\/span>\u0144stw<\/span>ie, dla ochrony naszych pieni\u0119dzy. Tytu\u0142 kampanii nawi\u0105zuje do bajek, jakie oszu\u015bci opowiadaj\u0105 nam przez telefon.<\/span><\/p>\n Poniewa\u017c trwa w\u0142a\u015bnie <\/span>Europejski Miesi\u0105c Cyberbezpiecze<\/span>\u0144stwa<\/span><\/a>, kt\u00f3rego jako fundacja r\u00f3wnie\u017c jeste\u015bmy partnerem, przypominamy, jak istotna jest ochrona naszych danych. Nawet najbardziej do\u015bwiadczone osoby i firmy w Polsce padaj\u0105 ofiarami cyberprzest\u0119pstw. Zach\u0119camy wi\u0119c do zapoznania si\u0119 z materia\u0142ami na ten temat.<\/span><\/p>\nVishing \u2013 co to takiego?<\/strong><\/h4>\n
\u201cZ kim rozmawiam?\u201d na podstawie prawdziwego scamu<\/strong><\/h4>\n